رئیس دانشگاه صنعتی همدان:

 صدور بیش از 8هزار پروانه نظام مهندسی درهمدان

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به صدور بیش از 8 هزار پروانه نظام مهندسی در همدان گفت: بیش از ۳ هزار مهندس فاقد پروانه نظام مهندسی در همدان وجود دارد.

 صدور بیش از 8هزار پروانه نظام مهندسی درهمدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود نیلی رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه مهندسان با نگاه به جامعه سخن می‌گویند و از ابتدایی ورود به دانشگاه  خود را وقف جامعه می‌کنند، گفت: صنعتگر و صاحب حرفه اگر امری برایش جالب توجه نباشد وارد تعامل نمی‌شود ولی خوشبختانه این تعامل بین دانشگاه و صنعتگران شکل گرفته است.

وی  با بیان اینکه  خوشبختانه صاحبان صنعت به فکر وارد کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی به واحدهای خود هستند، گفت: دانشگاه و صنعت با هم عجین هستند و دانشگاهی که آغوش خود را به روی صنعت باز می‌کند آمیختگی دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود.

نیلی با بیان اینکه  تمایلات خانواده‌ها بر این است تا فرزندان خود را به رشته پزشکی هدایت کنند، گفت: تمام مشکلاتی که هم اکنون با آن مواجه هستیم از جمله مسائل محیط زیست، تلفات مختلف در صحنه‌های مختلف، ریزگردها، کم آبی و غیره با مهندسی رفع می‌شود و اگر سطح مهندسی را پایین آوریم سطح جامعه به پایین کشیده می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته در همدان 891 هزار و 700 متر مربع ساختمان احداث شده است بیان کرد: اکنون 400 هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در کشور داریم که سهم استان  همدان 8 هزار و 80 نفر  است .

وی در ادامه افزود: از این تعداد 4431 نفر دارای پروانه و بیش از 3 هزار نفر بدون پروانه هستند.

نیلی تصریح کرد: هر مهندس در همدان در سال 800 هزار تومان درآمد داشته و این امر نگاه به اشتغال سنتی است که اگر مهندسی به تکنولوژی های پیشرفته حوزه مدیریتی سوق نیابد در سالهای آینده وضعیت مهندسان بدتر می‌شود.

انتهای پیام/ د.ا

8 هزار پروانه نظام مهندسی در همدان

برچسب ها: نظام مهندسی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.